jueves, 9 de mayo de 2013

Sol•licitud de reconeixement de la situació de dependència.


La dependència és un estat de caràcter permanent en què es troben les persones que, per raons derivades de l'edat, la malaltia o la discapacitat i relacionades amb la manca o pèrdua d'autonomia física, mental, intel•lectual o sensorial, necessiten l'atenció d'una altra persona o ajuts importants per realitzar les activitats bàsiques de la vida diària. El reconeixement oficial de la situació de dependència en algun dels graus establerts és un requisit bàsic per accedir a les prestacions econòmiques i de serveis socials reconegudes per la Llei de la dependència..  
QUI EL POT DEMANAR
Els requisits per a ser-ne beneficiari són:
1. Residir al territori espanyol i haver-ho fet com a mínim durant cinc anys.
2. Dos dels cinc anys de residència al territori espanyol hauran de ser immediatament anteriors a la data de presentació de la sol•licitud.
QUAN ES POT FER
Es pot sol•licitar en qualsevol moment..  
COM ES POT TRAMITAR
PRESENCIALMENT:
Per a informació i recollida de sol•licituds:
Servei d'Informació Orientació i Tramitació de Recursos Socials (SIOT)
Àrees Bàsiques de Serveis Socials
Àrees Bàsiques de Salut
a través de la web  www.gencat.net/benestar
al centre residencial on estigui ingressada la persona 
Per entregar les sol•licituds: 
Servei d'Informació Orientació i Tramitació de recursos socials (SIOT)
Oficines de Benestar Social i Família de la Generalitat
Altres registres oficials
NO S’ADMETRÀ A TRÀMIT CAP SOL•LICITUD INCOMPLERTA 
DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA
Sol•licitud de reconeixement de la situació de dependència i del dret als serveis i prestacions vinculades.

Documentació personal i administrativa
1. Fotocòpia del DNI, NIF o NIE de la persona en situació de dependència.
2. Fotocòpia del DNI, NIF o NIE del representant legal o del CIF de l'entitat titular, si s'escau.
3. Fotocòpia de la resolució judicial, en cas d'incapacitació, o poder notarial que acrediti la representació legal, si s'escau.
4. Certificat d'empadronament que justifiquin cinc anys de residència en territori espanyol, dos dels quals han de ser immediatament anteriors a la data de presentació d'aquesta sol•licitud. En cas que la persona sol•licitant sigui menor de cinc anys, la documentació acreditativa serà la de la persona que en tingui la guarda i custòdia.
5. Documentació de salut: informe de salut original, amb una data màxima anterior a la data de la sol•licitud de dos anys i on constin els diagnòstics vinculats amb la dependència.
Documentació específica
1. En cas que la persona amb discapacitat hagi estat valorada fora de Catalunya:
o Fotocòpia del certificat de persona amb discapacitat i barem de necessitat d'una tercera persona.
2. En cas d'invalidesa permanent amb grau de gran invalidesa:
o Fotocòpia de la notificació de la revalorització de la pensió de l'any en curs o fotocòpia del certificat de l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) de la situació d'invalidesa permanent amb grau de gran invalidesa.
3. En cas que es tracti d'una persona emigrant retornada:
o Fotocòpia de la resolució de reconeixement de persona emigrant retornada.
o Documentació acreditativa de les pensions que cobri d'altres països.
Altra documentació:
1. Autorització per a tràmits
2. Full de consentiment de tractament dades
IMPRESOS ASSOCIATS
Full de consentiment tractament dades
Autorització per a tràmits
Servei d'Informació, Orientació i Tramitació de recursos socials (SIOT)
C. Santiago de Compostel•la n° 10. CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
Horari: De dilluns a divendres: de 9 a 13,30 h.
Dimarts i Dijous de 16 a 18,30 h.

Setmana Santa, Nadal i Ponts: consultar horaris
Centre Municipal Atenció Dependència Zona Nord
C. Tecla Sala n° 11. CP: 08901 L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona
Horari: Horari d'atenció al públic: 
De dilluns a divendres de 9 a 14 hores
Estic a: 
Seu > 
Tràmits > 
detall tràmit

No hay comentarios:

Publicar un comentario